Image
26.12.2018

5 SAMMU PAREMA KEHAVORMI JA TERVISE SUUNAS



… ehk võtame teadlikke uusaastalubadusi!

Ja-ja! Needsamad uusaastalubadused, mida ühed armastavad ja teised vihkavad, kuid tegelikkuses kõik aeg-ajalt lubavad endale midagi! Täidavad aga vähesed….Kuid miks mitte proovida teha seekord lubaduste andmisest-võtmisest üks pikem ja tulemuslikum projekt enda jaoks? Sest kui sinu silme alla sattus see lugemine, ju oled mõelnud või tahad muuta oma keha, tervist või eluviisi. Panime kokku sinu jaoks praktilise juhendi, mis aitab sul saada enda muutmise teekonna parimaks projektijuhiks! 

  1. TEE SELGEKS MIDA SA TEGELIKULT TAHAD

Et saada teada MIDA sa tegelikult saavutada tahad, tuleb oma soovid kirja panna ja seada need prioriteetide järgi paika. Soovid võid liigitada näiteks nii: sul on kirjas “tahan 5 kg alla võtta” ja “tahan toituda tervislikumalt” – kas need on erinevad soovid, või nad täiendavad teineteist? Just, korrastades toitumist on võimalik kaalu langetada ja soov muuta toitumist on hoopis kaalulangetamise üks tegevus. Ja kui sinu sooviks on leida parem töökoht, võib hoopis kaalulangetamisest saada selle täitmise tegevus. Oma soove liigitades ja prioriteetide järgi sättimisega jõuadki tõelise eesmärgi sõnastuseni.

Soov on emotsioon, mis annab tegutsemiseks tõuke. Eesmärk on tegevuskava, mis annab tegutsemisele suuna ja määratluse – see on palju läbimõeldum ja teadlikum, sest peale MIDA saavutada, sisaldab see vastuseid küsimustele milleks, kuidas ja millal ning milliste vahenditega sa seda saavutama hakkad.
Ehk erinevalt soovist, on eesmärgi puhul täpselt paigas SINU PANUS! 
  1. KIRJUTAMISE VÕLUJÕUD

Mille poolest erineb kirjapandud eesmärk mõeldud või öeldud versioonist? Kirjapandud eesmärgil on rohkem ratsionaalsust – rääkides ei tee me suurt pausi mõtte ja sõna vahel, kirjutades me jõuame hinnata ja filtreerida oma emotsioone ning jätta paberile asjakohased laused.

Üks näide, ehk nn Harvard study: aastal 1979 viidi Harvardi MBA üliõpilaste seas läbi küsitlus ning paluti vastust küsimusele – kas sul on selged kirjapandud eesmärgid ning plaan nende täitmiseks?
Tulemused:
84% ei omanud üldse selgeid eesmärke
13% omas, kuid mitte kirjalike
3% vastas jaatavalt.
 
Kui uuriti samade tudengite käekäiku 10 aastat hiljem selgus, et need 13%-vastajad teenisid keskmiselt 2 korda suuremat palka kui need, kes olid 84% hulgas.
3% hulka kuulujad omasid aga 10 korda suuremat teenistust.

Kuigi teadlased ei ole siiani suutnud täpselt selgitada kuidas see kirjapanek töötab, on mitmed uuringid kinnitanud, et kirjapandud eesmärkide täitmise tõenäosus on kordades suurem!

tp 

PRAKTILINE NIPP: treeningpäevik on tõhus abiline –  lihtne ja mugav viis planeerida oma treeninguid ja toitumist, vastavalt, kas päeva, nädala või kuu lõikes!

  Telli päevik juba täna soodushinnaga siit!  

  1. KUIDAS KIRJUTADA EESMÄRKI

Kui sinu algne eesmärgi kirjeldus on koos, vaata see veel kord üle. Siin on väike checklist:

✔  Alusta suurest pildist, sellest nägemusest milline sa olla tahad ja mida see olek sulle annab nii füüsilisel kui vaimsel tasandil – see on nägemus pikaajalises perspektiivis, mis ei pruugi piirduda aasta või isegi paari aastaga. Vaata kaugemale!

✔ Jaota suure pildi saavutamise teekond ajalisteks etappideks ning määra eesmärgid aastaks, poolaastaks ja kvartaliks.

✔ Nüüd püstita täpsemad ülesanded kas nädalaks või kasvõi igaks päevaks. Hoidu sellest, et eesmärgi saavutamine muutub sulle painavaks kohustuseks – kui hakkab kaduma kirg, on aeg teha paus ja taas vaadata üle millises punktis sai vint üle keeratud ning teha vastavad muutused kas eesmärgis endas, selle saavutamise tempos või valitud vahendites./p>

✔ Heal eesmärgil on veel üks tähtis komponent – see on tähtaeg ning tähtaja nimel tuleb tegutseda. Ilma tegevusteta jääb su eesmärk vaid nägemuseks, täpsemalt öeldes, fantaasiaks.

✔ Kokkuvõtvalt võib on eduka eesmärgi valemis kõik kolm tähtsat komponenti, mis vastavad küsimustele: mida, kuidas, millega (miks mitte ka kellega!) ja millal.

KASULIKUD NIPID, mida pidada silmas:

- On üks tuntud ütlemine:Kui tahad jumalat naerma ajada, räägi talle oma plaanidest”! Kogenud elustiili nõustajad soovitavad hoida planeerimist ja eesmärkide seadmist vaid enda teada või jagada neid ainult kõige lähedamastega. Psühholoogid seletavad asja nii – kui kuulutad oma plaanidest kõigile, siis su aju hakkab mingil hetkel neid plaane tajuma saavutatuna ning motivatsiooni nende tõeliseks saavutamiseks kaob.

- Ära lange masendusse, kui mõni nädal pole läinud plaanipäraselt – sul on võimalus kuu või kvartali lõikes need puudujäägid tasa teha! Ära alahinda ennast, tegelikult oled sa palju võimekam ning suudad end kokku võtta!

- Üks ärikoolituse tarkus: parim eesmärk on nn kohandatav eesmärk, ehk jäta endale võimalus teha väiksemaid korrektsioone. Oluline on seejuures, et need korrektsioonid on pigem seotud ettenägematute olukordade või tingimuste muutustega, mitte vabandustega. Ole endaga aus!

  1. PÜSI TEEL, HOIA FOOKUST

Mis aitab hoida fookust ja liikuda pühendumusega eesmärgi poole? See on keskendumine ja lainel püsimine. Loe motiveerivat ja harivat kirjandust, külasta koolitusi ja seminare, hangi uusi sõpru ja mõttekaaslasi. Otsi välja mõni hea tsitaadikogumik, mis kõige keerulisemal päeval annab tõuke edasi liikuda. Ning võta abiks lihtsad võtted nagu “vajalike tegevuste nimekiri” ja visualiseerimine, kui hakkad neid regulaarselt kasutama, avastad peatselt, kui palju nad tegelikult on aidanud sul oma tõelistele soovidetäitumisele keskenduda.

visualize-goals

PRAKTILINE NIPP: meie raamatusari “TRIMMIS KEHA KÄSIRAAMT” koosneb neljast raamatust ning sina saad selle soodushinna ja kingitusega! 

pppRaamat-09_1 

  TELLI SIIT!  

  1. POSITIIVSUSE JÕUD

Kõik on võimalik, kui sa seda usud ja väga tahad. Kaeva sügavamalt, otsi kaugemalt, mine lõpuni välja – ära otsi enamat, sa oled väärt parimat! Miski ei ole võrreldav selle imelise tundega, kui oled enda eesmärgi saavutanud. Pole vahet, kas see on väike muudatus toitumiskavas või kehavormi täielik muutus, tähtis on SEE tunne, et oled endaga rahul ja tulemused innustavad. Isegi siis, kui sellel korral jäid tulemused ootustele alla, oled sa kogemuse võrra rikkam ning uuesti alustades aitab saadud kogemus asju paremini teha. Näe ebaedus positiivset poolt, see kannustab uuesti proovima.

Unista suurelt, kuid suuri eesmärke seades veendu, et nad oleks ka saavutatavad: jaga teekond suure unistuse poole väiksemateks sammudeks ning liigu selle suunas omas tempos ja võimete kohaselt, võttes arvesse kõiki ressursse. Kui jätad mõne aspekti välja või hindad end üle, proovides näiteks sprinteri kiirusel maratoni joosta, on saja meetri pärast võhm otsas ning finišijoone ületamine jääbki vaid unistuseks.

Sea realistlikud eesmärgid ning iga saavutus toidab su motivatsiooni ja tõstab tuju! Positiivne mõttejõud aitab raskustega toime tulla ja saavutada rohkem. Innustust ja inspiratsiooni otsi juurde meie ajakirjast!

mm-01

PRAKTILINE NIPP: Võta osa meie #minamuutun projektist – siin ühendad eesmärgid, mängulisuse, võistlusmomendi ja motivatsiooni auhindade näol!

  VAATA SIIT!    

****

Sa lugesid loo lõpuni ning tänutähek teeme sulle pakkumise, mis kehtib vaid kolm päeva – mäletad, me ju rääkisime et eesmärki eristab soovist tegutsemine!

SIIN ON SULLE PAKKUMINE: 

superstart-08 copy_1

    VAJUTA SIIA JA VAATA!  

Kui sulle see lugemine meeldis, palun jaga seda oma sõbrannadele!